Coasting

To, że aż 3 zarodki nie przetrwały rozmrażania nie daje mi spokoju. Rozumiem, że to się zdarza, ale musi być tego jakaś przyczyna. Zaczęłam googlować więcej na ten temat i znalazłam to –

(…) W przypadku gwałtownych zmian dawek leków jak też w przypadku całkowitego odstawienia leków tzw. ?coasting? może dojść do zmniejszenia potencjału rozwojowego komórek jajowych, a co za tym idzie także zarodków. (Piotr Pietrewicz – embriolog, związany z kliniką “Bocian” w Białymstoku.)

Oraz –

”Przerwanie podawania gonadotropin na dzień do kilku dni stosuje się w sytuacji zagrożenia zespołem przestymulowania jajników. W długim protokole nie ma innych możliwości zmniejszenia zagrożenia w trakcie stymulacji. #Coasting wpływa niekorzystnie na jakość komórek jajowych, a co za tym idzie powstałych z nich zarodków i to tym bardziej im dłuższą przerwę w podawaniu gonadotropin się zastosuje. Jednak w takim wypadku decyzja lekarza jest podyktowana bezpieczeństwem pacjentki.” (Klinika Novum).

W moim przypadku Gonal F został odstawiony na 4 dni przed punkcją. Pamiętam, że jeden z lekarzy na którejś z kontroli wspominał o tym, że możliwe że cała procedura zostanie przerwana ze względu na overstimulering i za wysoki poziom estradiolu. Wtedy jednak nie chciałam tego sluchać, chciałam jak najszybciej być w ciąży. 

Cóż, nic z tym nie mogę zrobić. Teraz tylko czekać na kolejny okres i leki. 

 

 

3 kommentarer
    1. Hei. To jest najwcześniejszy post Twoj jaki widze, jest ich wiecej? Jestem podczas decyzji podejścia do całego procesu zajścia w ciąże, tu w Norwegii i chcialabym od poczatku czytać Twojego bloga. Pozdrawiam

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg