Moje zarodki

Przed wyjazdem do Polski zamówiłam swój Journal z Riks. Myślałam że się przyda na wizycie z Bocianie, ale doktor stwierdził, że to embriolog musiałby na to zerknąć.

Jednej rzeczy nie rozumiem. Co się stało po 3 dobie? Jest kilka możliwości. Albo za wolno się rozwijały, albo wogole, albo były za bardzo zdefragmentowane. Napewno nie obumarly, bo obserwowali je aż do 6 doby w laboratorium. Muszę o to spytać na kolejnej wizycie.

oznor

Powyżej opis z pierwszego podejścia.  Podany został zarodek który miał 8 blastomerów i 10% fragmentacji. Czyli bardzo ładny.  Kolejne 3 które zostały zamrożone to 1 z 20% fragmentacji i 2 z 30%. Te ostatnie to zapewne te które zostały zamrożone w jednej fiolce. Uważa się, że zarodek jest najlepszy gdy ma do 20% fragmentacji, ale to nie skreśla tych które mają jej troszeczkę więcej.

Poniżej opis z ostatniego podejścia.

oznor

 

oznor

W drugim podejściu były tylko 2 zarodki które były w miarę ładne, oba po 20% fragmentacji. Nie wiem tylko co się stało z nimi w 5 dobie.

Pierwszy protokół miałam długi, mniej jejeczek wyprodukowałam ale zarodków za to więcej ładnych. W kolejnym krótkim protokole miałam jajeczek bardzo dużo, co być może odbiło się na jakości zarodków.

Mam nadzieję, że menopur okaże się lekiem dla mnie. Podobno uzyskuje się mniej jajeczek ale lepszej jakości.

Najgorzej jeśli się okaże, że kariotypy nieprawidłowe albo występuje za duża fragmentacja zarodków z powodu słabych komórek jajowych…

2 kommentarer
    1. Hej, u nas tez zarodki obumieraly lub bardzo zwalnialy po 3 dobie. Do 3 doby duze znaczenie ma jakosc komorek jajowych. Badania mowia, ze po 3 dniu włącza się genom zarodka, na to ma wpływ głównie jakość nasienia. U nas niestety męski kariotyp wyszedl nieprawidłowy. Życzę Wam z calego serca, aby u Was był to czysty przypadek. Może zmiana stymulacji poprawi jakość zarodków:) Pozdrawiam:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg